5 porad dla początkujących biegaczy.

Bieganie to sport, który wymaga ogromnego wysiłku. Zanim zaczniesz biegać warto zapoznać się ze wskazówkami dla początkujących biegaczy. Są one bardzo ważne dla naszego zdrowia.

Po pierwsze, sprawdź czy bieganie jest dla Ciebie!

Bieganie niestety nie jest dla wszystkich. Zanim zaczniemy intensywne treningi warto iść do lekarza, który zleci nam podstawowe badania i sprawdzi czy nie widzi żadnych przeciwwskazań do uprawiania tego sportu. Przeciwwskazaniem może być cukrzyca, wrodzone wady serca itp. Lepiej wcześniej się upewnić, że bieganie nam nie zaszkodzi.

bieganie2

Po drugie, zacznij od spokojnych treningów.

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z bieganiem, więc musisz się do tego odpowiednio przygotować. Na początku trzeba wypracować sobie dobrą kondycję. W tym celu trzeba ułożyć sobie odpowiedni plan. Dzięki dobremu przygotowaniu unikniemy niechcianych kontuzji i nie stracimy motywacji do ćwiczeń.

Po trzecie, znajdź odpowiednią motywację.

Bez tego możemy szybko znudzić się bieganiem i szybko zapomnimy o chęci wypracowania odpowiedniej sylwetki, czy straceniu zbędnych kilogramów. W tym celu trzeba mieć silną motywację, by nic nie przeszkodziło nam w osiągnięciu celu.

Po czwarte, bieżnia na niepogodę.

Kiedy przychodzą chłodniejsze dni, lub po prostu ciągle pada, z pomocą przyjdą nam bieżnie do biegania – po prostu w domu. Dzięki nim utrzymamy kondycję w dobrej formie i nie stracimy chęci do zdobycia wyznaczonego celu.

dieta

Po piąte, odpowiednia dieta i nawodnienie organizmu to podstawa.

Bieganie to ogromny wysiłek, podczas którego tracimy wiele minerałów i związków odżywczych, które musimy uzupełniać. Dieta powinna być bogata w węglowodany i mięso. Jeżeli chcemy podejść do biegania profesjonalnie, to możemy iść do dietetyka, który pomoże nam w ustaleniu odpowiedniej diety.

Nie możemy zapominać również o przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów. Podczas wysiłku pocimy się i straconą wodę trzeba uzupełniać.

Przed rozpoczęciem regularnych treningów warto iść do swojego lekarza, dla swojego bezpieczeństwa zrobić badania i dopiero wtedy zacząć ćwiczyć. Bieganie to sport, który warto uprawiać, tylko róbmy to z głową. Biegajmy w miejscach, które są do tego przeznaczone. Jeszcze jedna mała uwaga, do biegania dobrze jest mieć towarzysza, dzięki temu będziecie motywować się nawzajem.

Zapisz