Efektywne ćwiczenia bez sprzętu

Większość z nas nie wie, że nawet bez sprzętu możemy wykonywać wiele ćwiczeń, które pozwolą nam na uformowanie satysfakcjonującej nas sylwetki bez sprzętu. Mamy dla was kilka ćwiczeń, które pozwolą wam zbudować odpowiednią masę mięśniową bez użycia sprzętu.

Trening wykonywany bez sprzętu wyłącznie z „użyciem” swojego ciała może być świetnym sposobem na powrót do formy, czy też jej stworzenie. Jest to świetny sposób szczególnie dla osób, które mają problem ze stawami, jak wiadomo ćwiczenia np. z hantlami to dodatkowe obciążenie dla nich i taki trening nie jest wskazany, inaczej sprawa wygląda w przypadku ćwiczeń w których wykorzystujemy tylko swoje ciało.

Nawet w przypadku kiedy ćwiczymy tylko przy użyciu swojego ciała, ważna jest rozgrzewka. Zabawną i efektywną rozgrzewką mogą być skoki na skakance, warto zrobić ich jak najwięcej.

Izometryczne napięcie mięśni ramion – to ćwiczenie wykonujemy w pozycji siedzącej. Prostujemy prawe ramie, a następnie blokujemy je drugą ręką. Następnie operując, zginamy prawą rękę w łokciu i napinamy mięśnie ramion, tak jakbyśmy chcieli zgnieść orzecha. Wytrzymujemy 15 sekund i zamieniamy ułożenie dłoni.

źródło: pixabay.com

Podciąganie na krawędzi stołu – kładziemy się na plecach pod stołem. Chwytamy za krawędź stołu i szerokim nachwytem unosimy tułów jak najwyżej, stopy trzymamy na ziemi. Ciało cały czas utrzymujemy w jednej linii.

Pompki na podłodze – wykonujemy podpór przodem, a następnie dłonie ustawiamy trochę szerzej od szerokości barków na wysokości klatki piersiowej. Uginamy ramiona, starajmy się nie dotykać klatką piersiową podłoża, później wracamy do pozycji wyjściowej. Pamiętaj! Tułów i nogi powinny tworzyć jedną linię.

Pompki na ścianie – stajemy w odległości około metra przed ścianą z nogami złączonymi. Ciężar ciała pchamy na dłoniach rozstawionych trochę szerzej niż szerokość barków. Wykonujemy ugięcie ramion do momentu, w którym będziemy prawie dotykać twarzą ściany, a następnie prostujemy ręce. Zachowaj wyprostowaną sylwetkę.