Wyjazd na narty – jak się do niego przygotować?

Nie jedna osoba pokochała jazdę na nartach. Lubimy wyjazdy na narty nie tylko z powodu uprawianego sportu lecz także, ze względu na fakt, że często traktujemy taki wyjazd również towarzysko. W zabieganych czasach nie mamy często czasu na regularny ruch ani na spotkania ze znajomymi. Dlatego taki kilkudniowy wyjazd na narty do Włoch czy Zakopanego daje nam satysfakcję podniesioną do entej potęgi.

Jednak, aby taki wypad był dla nas przyjemnością, musimy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu naszego ciała do ruchu. Jeżeli większość czasu spędzamy w pozycji siedzącej, przy komputerze, nie możemy bez żadnych ćwiczeń ruszyć na stok.

Oto pięć ćwiczeń, które powinniśmy zacząć wykonywać przed jazdą na nartach czy snowboardzie:

  1. Przysiady, jakże to proste ćwiczenie, które pomoże nam rozciągnąć najbardziej pracujące mięśnie ud podczas jazdy na nartach. Przysiady są najłatwiejszym sposobem budowania siły w nogach. Minimum dwa tygodnie, codziennie należy wykonywać to ćwiczenie, cztery serie po 20 przysiadów.
  2. Z przysiadu wyskok w górę, ćwiczenie określane przez dzieci jako sposób łapania słońca przez żabkę. Uda powinny być równoległe do podłogi, a następnie wyskok w powietrze ku górze. Powrót powinien być miękki. Ćwiczenie takie wykonujemy po cztery wyskoki w jednej serii. Minimum cztery serie, z odstępami 60 sek od poprzedniej serii.
  3. Przysiady przy ścianie – ćwiczenie, które buduje znowu masę mięśniową naszych ud ale również dba o nasze plecy. Stanąć należy z plecami opartymi o ścianę, zjeżdżamy w dół do pozycji przysiadu, starami się wytrzymać w tej pozycji minimum 30 sek. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, plecy wciskamy w ścianę.
  4. A teraz ćwiczenie na kolana – robimy krok jedną nogą do przodu i pochylamy się tak, aby przednia noga tworzyła kąt prosty. Tylna noga nie powinna dotykać podłogi. Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach, po 20 powtórzeń tego ćwiczenia.
  5. Tak zwana deska. Kładziemy się na podłodze, dłonie zgięte w łokciach, miednica uniesiona do góry, nogi wyprostowane, stoimy na palcach. Ćwiczenie to buduje nam mięśnie brzucha oraz ćwiczy kręgosłup.