5 sposobów na lepsze krążenie podczas pracy biurowej

Większość osób każdego dnia spędza przy biurku po kilka jak nie kilkanaście godzin codziennie. Dodajmy do tego jeszcze tysiące spraw, które musimy załatwić po pracy. Wszystko to sprawia, że nie mamy siły na nic więcej niż tylko usiądź wieczorem na fotelu przy książce bądź pilocie od telewizora. Jak w takim razie znaleźć w natłoku tych wszystkich obowiązków czas na ćwiczenia? Otóż okazuje się, że wystarczy tylko trochę naszej wyobraźni i sprytu, by każdego dnia wykonywać proste ćwiczenia przy biurku. Korzyści jakie płyną z tych ćwiczeń to lepsze krążenie oraz ulga dla kręgosłupa i nadgarstków.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, iż podczas długotrwałej pracy przy biurku, nasze mięśnie nie mają czasu się rozciągnąć. Skutkuje to nieprzyjemnym uczuciem napięcia. Otóż mocno nadwyrężone są nadgarstki, słabe krążenie w nogach, które kończy się obrzękami. Aby do tego absolutnie nie dopuścić, dobrze jest zrobić sobie raz na godzinę kilka minut przerwy na ćwiczenia przy biurku. Jakie to ćwiczenia? By odpowiedzieć na to pytanie w tym artykule przedstawię tylko pięć z nich.

Oto one:

a) Wyprostujmy się na krześle i wyciągnijmy ręce wysoko, a po 10 minutach wyciągajmy wyżej nieprzemiennie raz prawą, raz lewą ręką.

b) Wykonajmy krążenie głową w jedną i drugą stronę, tak, aby ucho niemal dotykało ramienia. Następnie odchylmy głowę w prawo i bardzo delikatnie pogłębiajmy ten ruch dłonią. Odczekajmy 10 sekund i to samo wykonajmy na drugą stronę.

gimnastyka w biurze
Źródło: pixabay.com

c) Joga w biurze pomoże Nam pozbyć się napięcia, dlatego wypróbujmy następujące ćwiczenie: siedząc prosto i patrząc przed siebie, obróćmy głowę w lewo, a tors skieruj w prawo. Wytrzymajmy tak kilka sekund. Powtórzmy po 15 razy, zmieniając stronę.

d) Wychodząc z tej samej pozycji, mocno ściągnijmy łopatki. Wytrzymajmy chwilę i rozluźnijmy się.

e) Wykonajmy kilka okrężnych ruchów nadgarstkiem. Są one bardzo obciążone podczas pracy przy komputerze.

Każda osoba siedząca za biurkiem doskonale zdaje sobie sprawę, że siedzący tryb życia nie sprzyja naszemu zdrowiu. Z tego powodu cierpi m.in. nasz układ krążenia, który dla zachowania zdrowia potrzebuje aktywności fizycznej. Praca biurowa sprzyja również nadwadze i otyłości. Dlatego też nawet niewielka dawka ćwiczeń w czasie dnia może mieć bardzo duże znaczenie.