Najlepsza pora dnia na trening

Wielu z nas zadaje sobie to pytanie i próbuje znaleźć na nie odpowiedź. No bo właściwie, to skąd mamy wiedzieć, czy lepiej biegać rano, czy wieczorem.

Z samego rana jesteśmy głodni, czasami niewyspani i nic nam się nie chce. Po bieganiu męczymy się jeszcze bardziej i znów chce nam się spać. Natomiast wieczorem wielu z nas jest zmęczonych po pracy i też tutaj ciężko znaleźć motywację.

trening

Podeprzyjmy się przeprowadzonymi badaniami i zobaczmy co daje nam trening o danej porze dnia.

Poranny trening

  • Przed treningiem nie wolno przegapić rozgrzewki
  • Bardzo ważna jest mała intensywność ćwiczeń
  • Trening nie powinien trwać dłużej niż 30 minut
  • O tej porze dnia nie powinny ćwiczyć osoby cierpiące na choroby układu krążenia lub oddechowego

Popołudniowy trening

  • Najlepsza pora na poprawę masy mięśniowej to okolice godziny 14. Wtedy ciało jest rozciągnięte i rozgrzane.

Wieczorny trening

  • Zaleca się mało intensywny trening siłowy

Co jest ważne w doborze pory dnia

Trzeba słuchać własnego ciała. Wyczuć je i wybrać porę dnia, o której najlepiej się czujemy.